RSS

Как се прави „реформа“ в БДЖ ?!?!

20 Дек

Скоро ще станем свидетели отново на апокалипсиса, който се случи в железопътния транспорт преди 2 години (2012). Тогава на 3-тата година от управлението си, правителството на Бойко Борисов разбра, че имало железници в България и те са в тежко състояние. Сменено беше министърчето на транспорта и на новото – Ивайло Московски му се заръча да направи реформа… То пък от своя страна си сложи нови хора в ръководството на компанията, които да направят така дълго чаканата реформа. Дотук всичко изглежда оптимистично, ама само на теория. Новото ръководство на БДЖ реши да бъдат премахнати 130 влака и да бъдат съкратени около 2000 служители. Решението по принцип е приемливо в тежък период за компанията, но когато то е направено по неправилен начин се превръща в апокалипсис. Новоназначеното ръководство на БДЖ вероятно е поискало справка за населеността на влаковете, но за жалост БДЖ не може да направи реална такава. Тогава и на сайта на превозвача беше качена таблица с влаковете и тяхната населеност. Цифрите, разбира се, много се различаваха с официалните данни за пътниците в жп транспорт в България. Разминаваха се и с реалността. Последва отмяната на 130-те влака. След седмица, две, три… стана ясно, че повечето от тези влакове не е трябвало да бъдат отменяни, а други, които са продължили да се движат е трябвало да се отменят. Самият Йордан Недев(изп. дир. на БДЖ тогава) тогава призна, че много от тези влакове са били погрешно отменени. Равносметката е, че заради безразсъдните действия на тогавашното ръководство рязко спадна броят на пътниците за 2012 година, което, разбира се, е добре дошло за много конкуренти на този вид транспорт. Каквато и вероятно е била целта на някои по-високо стоящи същества…

Сега, 2 години по-късно, ситуацията е на път да се повтори.

В белите страни, когато един министър не се справя с работата – си тръгва, когато назначеното ръководство на дадена държавна компания не се е справяло добре – и то си тръгва…

ОставкаМинистърчето за щастие си беше тръгнало, но понеже се намираме в България, се върна на същия пост, нищо, че предния път не си е свършил както трябва работата. Отново понеже сме в България същото министърче си върна и ръкодоството на БДЖ, което се беше провалило при предишните си опити да реформира БДЖ.

 

Далеч съм от мисълта, че не трябва да се прави реформа в БДЖ. Огромна е нуждата от съкращения в администрацията, закупуване/рециклиране на подвижен състав, нужно е да се оптимизира много повече графика за движение на влаковете, да се поставят автомати за билети в по-малките гари и т.н. Но когато това се опитват да го правят неподходящите хора… не само, че не помагат, а много влошават положението.

Повод да напиша това е изтеклият вече списък на първите 50 влака, които ще се отменят от януари 2015. Отново в списъка има влакове, които са доста населени. Отново ще се отменят използвани влакове, а ще се лангъркат празни по други линии. Отново некомпетентни хора ще се упражняват върху всички нас, за да докажат за пореден път, че за нищо не стават. Но пък и да погледнем и от мафиотска гредна точка.. това е доста удобно за определени автобусни превозвачи.

 

Advertisements
 

2 responses to “Как се прави „реформа“ в БДЖ ?!?!

  1. Baufen

    9 март, 2016 at 8:02 am

    Защо така все трудно се случва всичко в нашата мила Родина

     
  2. Snejana Atanasova

    19 юли, 2016 at 12:50 pm

    Не знам как се прави, но за съжаление не виждам подобрени през последните години, в които пътувам редовно. Влакът става все по-бавен и за 4 години разликата вече е 30 мин.

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: