RSS

Фалшивите статистики на БДЖ

23 Ноем

За пореден път се прави опит да се заблуди обществеността с разни „статистики“.

На официалната страница на БДЖ е качена статистика за ефективност на влаковете за 2011 година. На пръв поглед прави впечатление, че в голяма част от влаковете се движат до 30-40 човека на ден. Тази малка цифра ме накара да направя някои сметки:

В статистиката са дадени всичките влакове (581 на брой), без бързите влакове със задължителна резервация(бившите експреси – 19 на брой).

Ако се съберат средният брой пътници на ден по таблицата за всичките 581 влака се получава 36201 пътника за ден. Умножаваме по 365 и получаваме за 1 година 13 213 365 пътника. Според статистиките на НСИ за една година в България около 28 млн пътника ползват жп транспорт. Получава се разлика от около 15 млн човека. Ясно е, че те няма как да се поберат в онези 19 експреса, които не са включени в статистиката.

За да не е трудно да се убеди обществото, че малко хора се движат във влаковете са си позволили да изкарат фалшива статистика. Така е нормално един човек, който не пътува с влак, да си зададе въпроса – „За какво да се дава субсидия на БДЖ от моите данъци, след като малко хора ползват влак?“. Това е една от стъпките, с които властимащите успяват да настроят обществото на своя страна и с лекота да елиминират този вид транспорт, за да се облагодетелства друг вид.

За финал – видео във влак от Пловдив за Свиленград, които се движи с 25 пътника среднодневно, според стъкмистиката и една снимка от влак, който се движел с малко над 50 пътника средно.

Advertisements
 
5 Коментари

Posted by на 23 ноември, 2011 in БДЖ, транспорт

 

5 responses to “Фалшивите статистики на БДЖ

  1. Иван Богословов

    23 ноември, 2011 at 5:24 pm

    вчера бай Пешо каза „… ще го купува някой БДЖ-то, помни ми думата…“

     
  2. gergov

    23 ноември, 2011 at 9:40 pm

    Даа.. и трябва да се убеди обществото, че трябва да се продаде за жълти стотинки

     
  3. Симо

    24 ноември, 2011 at 2:27 pm

    Къде ли липсват тези 15 милиона ? На гарата не се продават билети, трябва да си ги купиш от кондуктора. А кондуктора не иска да ти продаде билет, а ти взима половината цена, прибира си ги в джоба и ти казва ако мине проверка да казваш, че си с билет. На хартия влаковете празни, на практика пълни, но парите отиват в чужди джобове.
    Ако БДЖ беше частно такива кондуктори отдавна щяха да са уволнени. Щото нямаше да стои въпроса абе айде да вземем една държавна субсидийка, за да покрием загубите. Няма приходи – фалит.

     
  4. alfredpacino

    24 ноември, 2011 at 3:41 pm

    Свищов – Черквица e винаги пълен. Така нареченият студентски влак.

     
  5. Боряна

    25 ноември, 2011 at 12:04 am

    Влаковете от София в събота и към София в неделя в направлението Пловдив също са пълни. Бързите имат поне 5 вагона, всички 100 места във всеки от тях са заети и има правостоящи. Прави поне 700 пътника на влак (има слизащи и качващи се, а и вагоните са по6-7, може да са 1000). Значи в 110 дни от годината пътниците не са по 30-40, а поне 200, но иначе 500-700 пътника на влак за поне половината влакове.
    36201 пътника на ден за автобус от 70 човека пълен са почти още 520, в събота и неделя 10 пъти повече. Предсавете си как ще изглеждат пътищата на България в събота, ако се появят от някъде тези автобуси. А ако тръгнат с коли? По 4 човека в кола +9050 на ден, а в събота и неделя поне още 50-100 хиляди коли на пътя. Едва ли всички ще се юрнат с колите този уикенд, но все някога ще дойде един по-празничен уикенд.

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: